Homecoming and more - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Luc Roebroek - WaarBenJij.nu Homecoming and more - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Luc Roebroek - WaarBenJij.nu

Homecoming and more

Door: Luc Roebroek

Blijf op de hoogte en volg Luc

12 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Homecoming and more,
Ondertussen ben ik al 2 maanden in Amerika. Het voelt nog steeds speciaal om hier te zijn. Ondertussen weet ik mijn klaslokalen in school wel te vinden en hoef ik niet meer iedere keer op mijn rooster te kijken. Ik heb nog steeds erg veel plezier in football en begin er steeds beter in te worden. Zo had ik vorige week donderdag in de JV game een pick en rende ik er 20 yards mee. Een pick is als jij als verdedigende partij de bal vangt, dit wordt ook wel een turnover genoemd. Het was echt super vet dat ik de bal ving en daarnaast er ook nog mee kan rennen. Een van de coaches, Kevin Curtis (speelde NFL voor 10 jaar), noemde mij dan ook een lockdown corner omdat mijn man geen yard gemaakt had. Coaches waren erg onder de indruk ik begin een grotere kans te maken om in het eerste team mee te spelen. Dit motiveert mij om harder te trainen.
Vorige week vrijdag avond zijn we met wat vrienden naar een driving range gegaan. De driving range was anders dan normaal. We gingen hier naartoe omdat een van de jongens op zijn missie gaat naar Birmingham. In de mormoonse kerk is het normaal om op een missie te gaan als je klaar bent met highschool. Deze missie duurt in totaal 2 jaar, dit is erg lang. De doel van de mormoonse kerk is om nieuwe aanhangers te krijgen. Dus eigenlijk proberen de missionaries mensen over te halen om zich tot dit geloof te bekeren. Al bij al hadden we een erg leuke avond.
Zaterdag avond zijn we naar een feest gegaan met een paar jongens van het team. Dit was toch wel heel wat anders dan feestjes in Nederland. Het was wel leuk.
Maandag op school hadden we een homecomming dans. Alle seniors van het football team die gevraagd waren deden een dans. Ik was er een van. Het komt erop neer dat wij verkleed zijn gegaan als cheerleaders en de cheerleaders gingen verkleed als football spelers. Het was erg leuk en het is wel een herinnering die me lang bij zal staan.
Deze vrijdag hadden we een football wedstrijd en die hebben we gewonnen met 56-30. We zijn nog steeds undefeated 8-0. Als we volgende week winnen zijn we region champion. Statechampionship is in het zicht. We zullen daarom ook langer doorgaan. Eerst hebben we voorrondes. Wij staan ondertussen in de 6de in de mountain states. Deze states zijn Nevada, Utah, Colorado, Idaho and wyoming. We doen het dus wel erg goed.
Zaterdag was homecoming, als dagactiviteit zijn we met onze groep naar een escaperoom gegaan, dit was erg leuk om te doen. We hadden helaas te weinig tijd om eruit te komen. Daarna zijn we terug gegaan naar het huis van mijn date. Hier hebben we ons omgekleed en zijn we gaan dineren. We gingen naar een steakhouse. Het eten was erg goed. Daarna zijn we doorgegaan naar school. Daar kwam ik meer mensen tegen. Ik heb een geweldige avond gehad!
Ik heb op veler verzoek foto’s online gezet. Deze kun je vinden onder de link foto’s of op instagram of facebook.


  • 12 Oktober 2016 - 11:04

    Rob:

    Hey Luc,
    Football is wel helemaal jouw ding inmiddels als ik dit verslag zo lees. Ik heb nog geen foto's gezien, maar ik moet natuurlijk eerst vrienden worden op FB. Ik ben benieuwd naar jouw foto in Cheerleader pakje, vooral nu ik heb gezien dat je knap gespierd begint te worden.
    Bij driving range denk ik trouwens aan golf en niet direct aan religie! Maar ach, zo blijven we flexibel toch?
    Veel plezier, ook met Holoween. Greetz, Rob

  • 12 Oktober 2016 - 18:59

    Jolijn Lubrecht:

    Hoi Luc,

    Ik vind het geweldig om te lezen wat je allemaal meegemaakt hebt, erg leuk dat je de blog zo netjes bijhoudt!
    Ik zie dat je enorm veel meemaakt, knap dat je zoveel verschillende dingen probeert (hadden we hier maar meubels maken en kookles op school!)
    Daarnaast spreken je foto's boekdelen, vooral die met de cheerleader outfit ;)

    Ik hoop dat je nog heel veel plezier gaat hebben, maar dat komt vast helemaal goed!
    Groetjes,
    Jolijn


  • 23 Oktober 2016 - 10:47

    Anne-Marie:

    Hoi Luc, Beer mist je heel erg maar als ik hem vertel waar je mee bezig bent, begrijpt hij dat je bent gegaan. Geniet er van en haal er alles uit! Leuk om via je beschrijvingen een beeld te krijgen van de omgeving waarin je bent.
    Groeten van Anne-Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luc

Hallo allemaal, mijn naam is Luc Roebroek en ik ben 17 jaar oud. Ik vertrek 10 aug voor 11 maanden naar Salt Lake City, Utah.

Actief sinds 02 Aug. 2016
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 20047

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2016 - 02 Juni 2017

Mijn jaar Amerika

Landen bezocht: