Blog maart/april - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Luc Roebroek - WaarBenJij.nu Blog maart/april - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Luc Roebroek - WaarBenJij.nu

Blog maart/april

Blijf op de hoogte en volg Luc

06 Mei 2017 | Verenigde Staten, Salt Lake City

11 maart had ik een feest van Rachel. Haar broer was 23 jaar geworden en gaf een feest en zij mocht een paar vrienden uitnodigen en dus had ze mij uitgenodigd. In totaal waren er over 200 mensen aanwezig, het was erg leuk. natuurlijk heb ik wel gekeken of er alcohol geschonken werd maar dat was helaas niet van de partij. Donderdag 16 maart hadden we een dansconcert van het dansteam van onze school. Dit was wel erg leuk om te zien. Ik vind het persoonlijk erg leuk dat in Amerika de schoolspirit zo groot is. Dit maakt het veel leuker om naar school te gaan. Als er een wedstrijd is voor welke sport dan ook er zijn altijd mensen aanwezig om de je mede studenten te steunen.
Op 23 maart ben ik met mijn prom date op een date gegaan. We hadden milkshakes gehaald en hebben daarna gezellig gepraat. Later die avond zijn we met zijn tweeën naar de mission call van Hayden gegaan. Hij gaat voor 24 maanden naar Uruguay. Het is erg cool om te zien hoe gelovig de mensen hier nog steeds zijn dat ze 2 jaar van hun leven weg geven aan de kerk.
Op 25 maart was het dan zover, iedereen praat erover Prom in Amerika. Het was me toch een gaaf gebeuren om mee te maken. Mijn prom date was Ashley Scott. Voor onze dagactiviteit wilde we graag iets origineels doen en hadden we dus bedacht met onze groep om een “amazing race” te doen. Dit houd in dat je van plaats naar plaats rijdt om opdrachten te doen, de eerste die terug is wint. Aangezien het feit dat ik niet mag rijden in America moest mijn date rijden. Dit was niet de slimste keuze want zij trapte het gaspedaal harder in dan ik ooit zou doen. Buiten het feit dat we twee keer door een rood licht hebben gereden hadden we niet gewonnen. Dat maakte mij allemaal niet zoveel uit omdat ik tijd met haar kon besteden. Prom is zeker een dag die ik nooit meer zal vergeten, dat buiten het feit dat het me meer dan 300 euro kosten.
Op 29 maart had ik een baseball wedstrijd. Hier mocht ik voor het eerst gaan slaan. Ik was dan dus ook een dh (designated hitter). Dit houd in dat ik niet in het veld speel maar wel sla. Helaas was ik beide keren dat ik op de plaat stond eruit gegooid, 3 strikes. Mijn coach was erg onder de indruk dat ik al zo dichtbij was, ook omdat het de eerste keer is dat ik voor een pitcher sta. De bal werd gemiddeld tussen de 100-120 Km/h gegooid. Dit is wel iets sneller dan dat ik gewend ben met hockey.
Op 2 april ben ik voor de tweede keer gaan disco skaten. Ik begin er al iets beter in te worden, het is erg indrukwekkend om te zien hoe kinderen zich hier kunnen amuseren met dingen die wij in Nederland nooit zouden doen en stom zouden noemen.
op 4 april zijn we vertrokken naar Las Vegas met het baseball team. Dit is onze team week. we verbleven in Las Vegas van dinsdag tot en met zaterdag. We kwamen dinsdagavond laat aan. Het “leuke”was dat ik een bed moest delen met een van de andere senior. Hij is net zo lang als ik ben. We hadden beide plaats om op onze rug te liggen en dat was het dan ook. Ik werd wakker om 4 uur in de nacht en had geen deken meer. Camden(de jongen waarmee ik het bed deelde) had al de deken gestolen. Ik besloot de rest van de nacht maar zonder deken te slapen. Woensdag 5 april rond 3 uur Las Vegas time kreeg ik een facetime van Diederik want in Nederland was het al mijn verjaardag. Dit was erg leuk en hij heeft zeker een biertje voor mij gedronken. We hadden woensdag een wedstrijd in de morgen en we hebben de rest van de dag met het team aan het zwembad gelegen.
Op donderdag 6 April was mijn verjaardag. Na de hele dag baseball gespeeld te hebben, heeft mijn host familie me meegenomen naar het beste steak huis van Las Vegas. Dit was een heel leuk verjaardagscadeau van al de host broers en zussen.
Vrijdagavond zijn we naar de stratosphere gegaan. Het is een van de hoogste gebouwen in Las Vegas. De reden dat we hierheen gingen is zodat we de attracties konden doen op het gebouw. Het was toch wel iets anders dan de efteling dat kan ik je wel vertellen. Het koste me erg veel moed maar uiteindelijk ben ik in alle attracties gegaan. Als je wilt zien hoe de attracties eruit zien dan moet je maar even op google afbeeldingen zoeken.
De dag erna had ik mijn eerste hit in een baseball wedstrijd. Het was een degelijke slag die naar het “outfield” ging. Helaas werd de bal gevangen door een van de kinderen in het andere team. Daarnaast ben ik wel al op honk gekomen en heb ik een run voor mijn team gescoord.
De maandagavond de week erna zijn we met wat vrienden naar de drivingrange gegaan. Ik begin golf erg leuk te vinden en begin ook progressie te zien. Op donderdag zijn we naar de SBO election gegaan. Dit houdt in dat de mensen voor volgend jaar gestemd hebben voor de nieuwe SBO’s. De SBO groep bestaat uit 7 mensen die veel organiseren voor de school, zoals dansen activiteiten etc.
Op vrijdag had ik mijn verjaardagsfeest. In totaal waren er een goede 40 man, ik vond het erg speciaal en voelde me als een zoon zou moet voelen, dat ik een feest mocht geven voor mijn verjaardag.
Die zaterdag had ik geen baseball, dit gebeurt niet echt vaak. Om goed gebruik te maken van mijn tijd ben ik met vrienden naar de golfbaan gegaan. De golfbaan was erg makkelijk en dat kon je ook wel in mijn score zien. Ik speeld 12 boven par en normaal speel ik 36 boven par. De week erna heb ik veel baseball gespeeld. Mijn baseball week is iedere week hetzelfde, maandag training van 3 tot 6, dinsdag wedstrijden van 3 tot 8, woensdag weer trainen, donderdag weer wedstrijden en dan vrijdag wedstrijd met het tweede team.
Op vrijdag had Kaylen mij op een date gevraagd, dit is hetzelfde meisje dat ik mee naar de winterdans ben gegaan. We hadden eerst de voetbal wedstrijd van onze school gekeken, daarna hebben we wat eten gehaald en een ijsje gegeten. Rond 10 uur zijn we naar haar huis gegaan en hebben we een film gekeken en pingpong gespeeld. Het was erg gezellig, zij is ook zeker een leuk meisje.
Zaterdagavond zijn we weer met het team naar Rio Tinto gegaan, we waren deze keer met minder mensen zo het duurde langer. Na Rio tinto zijn Mckay en ik een shake gaan halen. Omdat ik alleen thuis ben heb ik geen “curfew” en dus hoefde ik niet op tijd thuis te zijn, hierdoor heb ik met Mckay gehangen tot 2 in de nacht. Deze zondag ben ik voor de tweede keer dit jaar niet naar de kerk gegaan hierdoor had ik tijd om naar de gym te gaan. Het voelde weer even alsof ik terug in mijn eigen wereld was, geen kerk en tijd om andere dingen te doen die ik normaal niet kan doen op zondag. Op zondag ben ik naar een van mijn goede vrienden zijn mission call gegaan. Hij gaat de volgende twee jaar naar Nicaragua. Ik vind het altijd leuk als jongens hun mission call openen op zondag omdat dit de enige reden is dat je op zondag met je vrienden kan hangen. Dinsdagavond hebben we met het baseball team de Jazz game gekeken(een van de teams in de NBA). De Jazz zijn in de playoffs voor de “American Championship” gekomen. Ik ben al een keer naar een Jazz wedstrijd gegaan, de sfeer in het stadium is geweldig. Het was erg leuk met het team, de ochtend erna was wel zwaar want ik lag pas in bed rond 1 uur in de nacht. Donderdag speelde ik voor het eerst “first base” in de baseball game. De coaches waren erg onder de indruk en vonden dat ik het erg goed deed. Daarnaast had ik mijn eerste hit, het was een double, daarnaast had ik ook 2 runs en 2 RBI’s(dit betekent dat 2 mensen binnen zijn gekomen door mijn hit). Ik heb de game ball meegenomen naar huis omdat het de eerste baseball hit in mijn leven had. Deze bal gaat zeker mee naar huis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luc

Hallo allemaal, mijn naam is Luc Roebroek en ik ben 17 jaar oud. Ik vertrek 10 aug voor 11 maanden naar Salt Lake City, Utah.

Actief sinds 02 Aug. 2016
Verslag gelezen: 12196
Totaal aantal bezoekers 20028

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2016 - 02 Juni 2017

Mijn jaar Amerika

Landen bezocht: