Thanksgiving - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Luc Roebroek - WaarBenJij.nu Thanksgiving - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Luc Roebroek - WaarBenJij.nu

Thanksgiving

Blijf op de hoogte en volg Luc

15 December 2016 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Thanksgiving en meer!
Maandag en dinsdag 20 en 21 heb ik nog school gehad. De rest van de week had ik vrij omdat het Thanksgiving was. Dinsdag na school en woensdag hebben we met vrienden wat gedaan. Donderdag was Thanksgiving en toen kwam de hele familie over. We hadden in totaal 2 turkeys want 1 was niet genoeg voor de hele familie. Thanksgiving staat in het teken van dankbaarheid. De dagen voor Thanksgiving was dit wel te merken maar op de dag zelf was het niet echt te zien. Iedereen eet tot dat ze niet meer kunnen en daarna kijken ze 3 American Football wedstrijden achter elkaar op tv. Ik kan wel wennen aan dit soort dagen.
Op zaterdag zijn we gaan snowboarden. Er was maar 1 lift open dus het koste je 40 minuten om in de lift te komen omdat het zo druk was. Het was wel heel erg leuk om dit te doen.
Op maandag 28 november heeft het meer dan 50 cm gesneeuwd in de bergen. Dus op woensdag moesten wij toch wel echt na school de bergen in. Ik heb iedere B dag geen laatste uur dus dan ben ik klaar met school om 12.30. Dit betekent dat we om 13.00 in de bergen zijn en lekker kunnen snowboarden voor een aantal uurtjes. Parker, Hayden en ik dachten toch wel even fijn off piste te kunnen gaan. Na 1 minuut zaten we tot onze buik vast in de sneeuw. Het duurde 1 uur voordat we beneden waren. Als we op de pisten waren gebleven was het waarschijnlijk 10 minuten. Hierna zijn we maar gewoon op de piste gebleven.
Op vrijdag zijn we na school weer gaan snowboarden. Dit was weer heerlijk. Ik heb hier helemaal niks te klagen zoals je kunt lezen.
In mijn host familie is het normaal om candytrains te maken voor kerstmis. Joyce (host moeder) vertelde me dat ik vrienden kon uitnodigen. Op het begin dacht ik dat het iets voor kleine kinderen waren. Toen ik het er met mijn vrienden over had dachten zij er hetzelfde over. Maar toen vertelde mijn host moeder dat we pizza zouden halen en uit het niets vonden Parker, Hayden, Will, Landon en ik het geen probleem om te helpen. Hierna zijn we op een date naar de Zoo lights gegaan.
Op zaterdag zijn we eerst gaan snowboarden tot 3 uur. Daarna zijn we naar mijn huis gegaan en gaan hottuben. Dit is een traditie voor ons. s’ Avonds waren we uitgenodigd voor een feest. Het is erg gek om te zien hoe de mensen hier een leuk feestje kunnen maken zonder alcohol. Voor ons Nederlanders is dat onbegrijpelijk.
Op maandag 5 december hadden wij het laatste Football diner waar de coaches leuke verhalen vertelde en waar spelers prijzen kregen. Zelf heb ik 2 prijzen gekregen academic GPA of 3.81. En meest gegroeide speler van het team. Dit vond ik heel erg leuk dat ik waardering kreeg voor het werk dat ik in de sport gestoken heb.
Woensdag avond hadden we eerst de verjaardag van Rob (een van de zonen van Joyce en Kent). Dit was erg gezellig. Later in de avond zijn we naar de ijshockey wedstijd gegaan. Een van onze Football spelers speelt ijshockey en toen die ons zag moest die toch wel even laten zien wie de baas was. Hij probeerde 3 keer een gevecht te starten (is legaal in ijshockey). Hierdoor belande hij 3 keer in de boks (strafhok).
Voor donderdag avond hadden Joyce en Kent 3 kaarten gekocht voor het beroemde orkest genaamd “Mormon tabernacle choir”. In het begin vond ik het erg indrukwekkend, helaas ben ik niet zo een fan van klassieke muziek dus na 30 minuten viel ik al in slaap.
Vrijdagavond hadden we een manevening. Ze hadden het over beerpong. Dit leek me wel leuk om te spelen. Helaas drinken mormonen geen alcohol dus speelde we het maar met frisdrank. Je zou denken dat dit saai is, het was alles behalve saai. De strijd barste los en verliezen was geen optie. We hadden met 4 personen meer dan 12 liter frisdrank gedronken die avond. Ik was thuis om 12 uur s’ avonds maar het duurde toch wel tot 2 voordat ik eindelijk in slaap viel, komt door de suikers denk ik.
Gisteren zijn we eerst gaan snowboarden. Om 7.25 ging de wekker dus het was een hele korte nacht voor mij. We hebben tot 3 uur gesnowboard en toen zijn we gaan hottuben. s’ Avonds zijn we steak gaan eten met een grote groep. Voor de rest hebben we een film gekeken.
Vandaag ben ik naar de kerk gegaan en aan dit verhaal gewerkt. Dit waren mijn 3 weken weer!!!


  • 15 December 2016 - 08:49

    Rob:

    Hoi Luc,
    Wat een leven man. Genieten dus. :) Greetz,
    Rob

  • 15 December 2016 - 09:10

    Berthy Daemen:

    Hè Luc, ik kijk erg uit naar je verhalen. Alles behalve een saai leven. Het is wel uit te houden, denk ik.


  • 15 December 2016 - 09:35

    Joost:

    Wat ben je toch een bofkont ... Guus Geluk heeft er een concurrent bij!

  • 17 December 2016 - 22:14

    Joost:

    Ik bedoel natuurlijk Lucky Luc!

  • 28 December 2016 - 11:36

    Leon:

    oh oh oh, het is wel afzien daar in de V.S.....maar gelukkig werkt klassieke muziek rustgevend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luc

Hallo allemaal, mijn naam is Luc Roebroek en ik ben 17 jaar oud. Ik vertrek 10 aug voor 11 maanden naar Salt Lake City, Utah.

Actief sinds 02 Aug. 2016
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 20039

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2016 - 02 Juni 2017

Mijn jaar Amerika

Landen bezocht: