Eerste dagen in USA - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Luc Roebroek - WaarBenJij.nu Eerste dagen in USA - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Luc Roebroek - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in USA

Door: Luc Roebroek

Blijf op de hoogte en volg Luc

16 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Mijn blog,
Mijn reis begon op 10 augustus om 3 uur s’ochtends richting Schiphol. Hier kwam ik natuurlijk weer als enige limbo aan en nog eens te laat ook. Om 7 uur vlogen we richting Londen. Op het vliegveld in Londen kwam iedereen samen die net als ik ook voor een jaar naar Amerika gaat. Want de eerste vier dagen hadden we een prep course in New York. Terug naar Londen. Rond 12.30 Nederlandse tijd vloog de eerste groep al door naar New York. Het was een vlucht van 7 uur en ik heb geen oog dicht gedaan ondanks het feit dat ik al sinds 3 uur s’nachts op was. Toen we aankwamen in New York had iedereen van onze groep een lange broek want het was erg koud in het vliegtuig aan en het was daar 33 graden dus niet echt lange broek weer. Na een busreis van 45 min kwamen we aan op de campus waar we verbleven. De campus waar we verbleven heette The College of New Rochelle. Op deze campus moesten we kamers delen met 2 personen. De kamerindeling was al gemaakt, ik zat op de kamer met een Zwitserse jongen genaamd Luis. Ik kon het wel goed vinden met Luis en we hadden het leuk samen. Buiten het feit dat er allemaal kinderen uit verschillende landen waren zag je toch dat iedereen een beetje omging met kinderen uit zijn eigen land op de eerste dag. Rond een uur of 5 s’middags New Yorkse tijd(11 uur s’avonds Nederlandse tijd) begon de jetlag en de korte nacht er toch redelijk in te hakken. Maar we moesten ff doorbijten want ze lieten ons pas naar bed om 9 uur hun tijd (2 uur s’nachts Nederlandse tijd).

De tweede dag in New York werden we in groepen ingedeeld, met je eigen groep had je s’ochtends een soort van introductie les over de Amerikaanse cultuur en wat wel normaal is en wat niet. In de middag na de lunch gingen we 2 Amerikaanse sporten beoefenen. De eerste was cheerleaden en de tweede was American Football. Dit was wat leuker geweest als het geen 36 graden buiten was. In Amerika is het erg normaal om 2x op een dag warm te eten. We hadden namelijk s’middags taco’s en s’avonds een barbecue. Dus ik zat eigenlijk al aardig vol na lunch en toen moest ik nog een keer eten.

De derde dag gingen we de stad in. We mochten eigen groepen maken en we hadden en redelijke Nederlandse groep. We waren in totaal met 12 man en het was best wel moeilijk om bij elkaar te blijven. We gingen met de trein New York in en stapten uit op Grand Central. Vanuit hier liepen we naar Times Square. Dit werd het centraal punt waar we ons moesten verzamelen. Maar eerst hadden we 3 uur vrije tijd en dus gingen waar naar de Rockefeller Tower. Hier was het uitzicht echt geweldig. Je kon bijna heel de skyline van New York zien. Hierna zijn we nog naar de M&M store geweest en nog langs een paar andere dingen. Toen we allemaal samen kwamen zijn we naar de boot toegelopen waar we een rondtocht van 2 uur mee gemaakt hebben en onder andere de Statue of Liberty gezien maar ook de Brooklyn Bridge. Na de boottocht hadden ze nog een verrassing voor ons. We werden allemaal door limousines rondgereden door Times Square en andere wijken. Het was echt wel vet om te doen.

De vierde dag hadden we s’ochtends les van een Amerikaanse geschiedenis docent die zelf les gaf op een highschool in New York. Hij heeft ons een paar belangrijke dingen uitgelegd over de Amerikaanse geschiedenis, maar daarnaast ook over hoe de Amerikaanse politiek werkt. Het was een erg interessante les. Daarna gingen we New York weer in alleen deze keer met de bus. Onze eerste stop was Central Park, hier gingen we lunchen. We hadden een uur de tijd om te lunchen en om even rond te kijken. Daarna gingen we door naar the 9/11 Memorial. Dit was erg indrukwekkend om te zien, heel veel mensen daar waren erg emotioneel. Na het 9/11 Memorial zijn we doorgereden naar de wijken SOHO en NOHO. Hier hebben we een paar winkels bezocht en toen zijn we weer terug gegaan naar de Campus.

De vijfde dag was de dag van vertrek richting je gastgezin. Ik had veel pech want ik zat namelijk op de eerste bus en die vertrok om 5 uur s’ochtends en we hadden het de avond van te voren iets te laat gemaakt dus 3 uur slaap was helaas alles want ik moest om 4 uur al opstaan. Rond 6 kwamen we aan op het vliegveld en mijn eerste vlucht was pas om 11.30. Dus we hadden zoals de Amerikanen het zeggen wat spare time over. Deze heb ik maar benut en ben wat films gaan kijken. Onze eerste vlucht met mijn groep was richting Dallas. Op het vliegveld in Dallas zou iedereen weer een andere richting op gaan en ik vloog met 3 meisjes door naar Salt lake City. Eenmaal aangekomen op Dallas om 15.30(New Yorkse tijd) mochten we weer gaan wachten want ik vloog pas weer om 18.00(New Yorkse tijd). Na eerst afscheid genomen te hebben van iedereen op de Campus toen op JFK en erna op Dallas moest ik ook nog afscheid nemen op Salt Lake city.
(Ik heb mijn Host Mom en Dad al ontmoet in Amsterdam toen ze hier op vakantie waren dus ik kende ze al.)
Eenmaal aangekomen in de arrival hal stond mijn Host Familie klaar met een leuk bord waar opstond Welcome Home Luc. Toen we aankwamen bij mijn nieuwe thuis was bijna de gehele familie er en moest ik me dus voorstellen aan zeker 30 mensen. Ik ken de namen nog lang niet allemaal maar dat komt vanzelf wel.

Mijn tweede dag in Sandy(stad naast Salt Lake City waar ik woon) mocht ik meteen beginnen met American Football training. Helaas mocht ik nog niet meedoen met de fysieke contacten omdat ik eerst een medische test van gezondheid moet afleggen. S’avonds ben ik meteen met mijn Host Dad de test gaan afleggen en American Football spullen gaan halen. Volgende week maandag zal mijn eerste echte training worden. Ik verheug me er nu al op.


  • 17 Augustus 2016 - 07:56

    Joost Roebroek:

    Hey Luc, leuk verslag! De kop is er van af .... de start is top geweest, zo begrijp ik. Benieuwd naar je belevenissen ... Laat je niet onder de zoden lopen bij American Football! Liefs, papa

  • 17 Augustus 2016 - 11:37

    (tante) Mirjam:

    Hey Kanjer. Net weg en dan al zoveel meegemaakt! Echt gaaf!! BIj het lezen van jouw verslag had ik meteen al tranen in mijn ogen. Enjoy every moment!! Big hug!

  • 17 Augustus 2016 - 22:14

    Berthy Daemen:

    Hey Luc. Wat leuk dat je een blog hebt. Zo kunnen we met je mee (be)leven. Je hebt niet stil gezeten in Amerika. Bezig baasje. Het begin is goed. Ook groetjes van Michel.

  • 18 Augustus 2016 - 03:32

    Sikko:

    Hi Luc, wow al heel wat gezien en meegemaakt. Helemaal top man. Was laatst ook nog in NY maar heb lang niet zo veel gezien en gedaan als jij. American football is wel ff wat anders dan hockey. Ben benieuwd. Graag een foto van na de tijd. Wil de blauwe plekken zien...

  • 23 Augustus 2016 - 22:23

    Leon Daemen:

    Lieve neef, wat een ontzettend leuk verhaal!! Wat betreft de fysieke contacten moet je vooral afstand houden van meisjes die Betsie heten. Ome is veel te bang dat je daar blijft hangen uiteraard....Dikke knuffels van ons alle vier!!

  • 01 September 2016 - 11:01

    Rob:

    Hou Luc, Goed om te lezen, en leuk zo'n blog. Niet alleen voor ons om een beetje mee te krijgen wat je allemaal beleefd daar in de States, maar ook voor je zelf om je belevenissen vast te leggen, en evt. met foto's erbij. Hopelijk heb je het inmiddels ook naar je zin op Highschool. Have fun mate :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luc

Hallo allemaal, mijn naam is Luc Roebroek en ik ben 17 jaar oud. Ik vertrek 10 aug voor 11 maanden naar Salt Lake City, Utah.

Actief sinds 02 Aug. 2016
Verslag gelezen: 693
Totaal aantal bezoekers 20042

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2016 - 02 Juni 2017

Mijn jaar Amerika

Landen bezocht: