Halloween, the election, de semi-finals en Charity - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Luc Roebroek - WaarBenJij.nu Halloween, the election, de semi-finals en Charity - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Luc Roebroek - WaarBenJij.nu

Halloween, the election, de semi-finals en Charity

Blijf op de hoogte en volg Luc

21 November 2016 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Halloween, the election, de semi-finals en Charity Bash
Halloween was maandag 31 oktober. Kinderen kwamen verkleed naar school. Zelfs kinderen van mijn leeftijd deden hieraan mee. Zelfs mensen in mijn straat hadden een piratenschip in hun voortuin. Mijn host dad had geen zin om de hele avond de deur open te doen voor de kinderen en mijn Host mom voelde er ook niet zo veel voor. Dus hadden ze samen besloten dat we na mijn Football training fijn gingen uiteten en daarna zijn we naar een film gegaan. Ik vond dit ook wel allemaal mooi want anders kwam het er waarschijnlijk op neer dat ik toch de deur moest openen.
Het weekend van 5 november kwam een groot deel van de familie over om appelmoes te maken. Dit was wel leuk voor een uurtje of 2. Maar we waren bezig van 11 uur s’ochtends tot en met 8 uur s’avonds. In totaal hebben we meer dan 160 potten appelmoes gemaakt en waren de mannen er toch wel klaar mee. Het was wel leuk dat de gehele familie hier was. In totaal hebben we meer dan 200 kg appels gebruikt.
Die maandag op school moest iedereen zich aanmelden voor college. Dit was wel leuk want we kregen allemaal een pagina terug waar opstond wat je gemiddelde GPA was. Ik had een 3,8 en voor helemaal niks doen aan school vind ik toch wel dat ik het goed gedaan heb.
Dinsdag was de dag van de Election en mijn Familie stemde voor Trump. Dus die waren wel blij dat hij gewonnen had. Ik vond het allemaal maar wat minder. Het is wel vet om “the election” mee te maken. Mensen staan op iedere hoek van de straat hun kandidaat te promoten. Veel mensen dragen shirts voor de partij die ze kiezen. En heel veel mensen hebben in hun voortuin bordjes staan. Ik ben naar bed gegaan voordat de uitslag bekend was. Het was 1 uur s’nachts en ik moest de dag erna naar school om 7.30. De ochtend erna was het op iedere nieuwszender. Mensen hier in Utah zijn erg blij dat Trump gewonnen heeft. Hun argument is “Hillary should be in jail”.
Op vrijdag 11 november was het veterans day. Het is echt super vet om te zien hoe iedereen hier met dit soort speciale dagen omgaat. Alle jongens komen in pak naar school en alle meisjes in jurkjes. Dit doen ze allemaal om hun respect te tonen voor de mensen die gevochten hebben voor hun land. Tijdens school hadden we een “assembly”, dit houdt in dat iedereen in de gymzaal samen komt en dan hebben we een soort van voorstelling. Twee veteranen hielden een verhaal. Dit was erg indrukwekkend om naar te luisteren.
Dezelfde dag speelde wij met Football in Rice-Eccles stadium. Dit is een college football stadium waar meer dan 50,000 mensen inpassen. Het was zo indrukwekkend om hier te spelen. We hadden zelfs de kleedkamer van de thuisploeg, dit was wel extra vet. Zodra je de spelerstunnels uitloopt krijg je gewoon kippenvel. Er is een filmpje van ons wanneer we uit de tunnel komen. Als je het wilt zien dan is hier de link: https://www.youtube.com/watch?v=E0BxcGDJDJM&feature=youtu.be. Ik ben zelf te zien in de filmpje. Ik ben nummer 34. We speelde de halve finale hier tegen Springville in de state championship. Helaas hadden we verloren.
Buiten het feit dat we verloren hadden heb ik wel in een stadion mogen spelen waar meer dan 50,000 man in passen. Dit is zo vet om mee te maken. in totaal waren er maar 10,000 mensen die kwamen maar dat maakt allemaal niks uit.
Zaterdag 12 November was een nieuw gala. Een meisje genaamd September had mij gevraagd naar deze dans. Eerst zijn we foto’s gaan nemen in een park. Deze foto’s staan op Facebook. Daarna hadden we een diner met onze groep (bestond uit 16 mensen). Na het eten zijn we naar de dans toegegaan. Dit was echt wel een leuk feestje ondanks het feit dat er geen alcohol was. Na de dans zijn we naar haar huis toegegaan en hebben we een film gekeken.
Deze week hebben we niet veel speciale dingen gedaan. Nu Football over is heb ik zo veel extra vrije tijd. Football nam op zijn minst 15 uur per week in beslag die ik nu voor mezelf heb. Het winterseizoen staat voor de deur en ik heb een skipas voor het gehele jaar in een winter resort. Ons plan is om met een groot deel van het Football team iedere dag na school te gaan skiën. Dit is echt zo vet dat ik 3 a 4 keer per week kan gaan skiën. Dinsdag had het voor het eerst gesneeuwd hier. Het sneeuwde hier 3 inch. Dit is ongeveer 8 centimeter. In de bergen ligt nu al 8 inch. Nog even wachten en dan kunnen we.
Zaterdag ben ik naar een Football wedstrijd van BYU gegaan. Hier hebben mijn hostparents season-tickets. Dit is de tweede keer dat ik met ze mee ben gegaan en ik vind het nog steeds erg leuk.
Deze week is Thanksgiving en hoef ik alleen op maandag en dinsdag naar school. Hopelijk kan ik woensdag al gaan skiën.


  • 21 November 2016 - 22:39

    Joost:

    Dag ongelooflijke bofkont!
    Je zult het wel ergens door verdiend hebben ;-)
    Nog heel veel plezier!

  • 22 November 2016 - 11:12

    Rob:

    Hoi Luc,
    Weer een lekker enthousiast verhaal van jou. Leuk, al die typisch Amerikaanse dingen die je meemaakt en die je waarschijnlijk ook lang bij zullen blijven. Spelen in zo'n groot stadion; echt vet man. Ik heb de foto's op FB ook bekeken. Je kunt het slechter treffen. Geniet er van, en verder op school wel een beetje beter je best doen hoor, want een 3,8 is volgens onze maatstaven een dikke onvoldoende ;)
    Veel plezier met skiën/ Hals und Beinbruch

  • 14 December 2016 - 22:30

    Mirjam:

    Ha die Luc, ik lees je verslag nu pas, lig dus een maand achter, oeps.
    Echt gaaf wat je allemaal meemaakt. Met name Judith is wel een beetje heel erg jaloers. Die heeft ook allemaal plannen om de wereld te gaan ontdekken. Maar ja, eerst slagen voor de HAVO.
    Ik hoorde dat je je al hebt ingeschreven bij Avans. Haha, wie weet, komen Judith en jij nog bij elkaar in de klas. Maar dat duurt nog heeeeeeeeeel erg lang.
    Binnenkort weer een nieuw verslag?
    Of zal ik je nu alvast heel fijne kerstdagen wensen?
    Big hug, Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luc

Hallo allemaal, mijn naam is Luc Roebroek en ik ben 17 jaar oud. Ik vertrek 10 aug voor 11 maanden naar Salt Lake City, Utah.

Actief sinds 02 Aug. 2016
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 20041

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2016 - 02 Juni 2017

Mijn jaar Amerika

Landen bezocht: