De eerste schooldagen - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Luc Roebroek - WaarBenJij.nu De eerste schooldagen - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Luc Roebroek - WaarBenJij.nu

De eerste schooldagen

Door: Luc Roebroek

Blijf op de hoogte en volg Luc

04 September 2016 | Verenigde Staten, Salt Lake City

De tweede Reisverslag,
De dagen vliegen voorbij hier ik heb het ontzettend naar mijn zin. Ondertussen ben ik al 3 weken bij mijn Host familie en eigenlijk al totaal ingeburgerd.
Mijn nieuwe familie uit een host vader Kent en een host moeder Joyce. Daarnaast hebben Kent en Joyce 10 kinderen maar die zijn al allemaal het huis uit. De familie is erg hecht en we doen veel activiteiten samen.
De eerste dagen hier voelde ik me erg welkom. Ik nam deel aan alle activiteiten en leerde meer mensen kennen. Daarnaast werd ik uitgenodigd voor een poolparty namens de kerk gemeenschap. Hier nam ik aan deel, en leerde de eerste leeftijdsgenoten kennen. Iedereen in Amerika is zo vriendelijk daar kunnen wij Nederlanders nog wat van leren. De Kerkgemeenschap is als een familie voor elkaar, dit is erg mooi om te zien. Mijn familie is erg gelovig dus voor iedere maaltijd bidden we en voordat we naar bed gaan lezen we in de Mormoonse Bijbel. Hier moest ik in het begin erg aan wennen want als wij thuis 1x per jaar naar de kerk gaan met kerstmis dan is het al veel.
Ook ben ik verder gegaan met American Football en dit is niet niks. We hebben 3x in de week veldtraining. Deze trainingen zijn maandag en dinsdag na school en woensdag in de avond. Een gemiddelde training duurt 3 uur. Daarnaast doen we met het gehele Football team 2x in de week weightlifting, dit houdt in dat we naar de schoolgym gaan gedurende 1,5 uur. Buiten ons training schema heb ik ook nog iedere donderdag een wedstrijd met de JV(juniors) en iedere vrijdag een wedstrijd met de Varsity(seniors). Ik ben gemiddeld in de week dus ongeveer 15 uur bezig met Football. Football wordt hier dus wel serieus genomen.
Mijn positie is wide receiver en corner, daarnaast ga ik ook nog proberen om in het kick-off team te komen. Onze wide receiver coach is Kevin Curtis, hij heeft 10 jaar in de NFL gespeeld. Iedere training neemt hij mij even apart en krijg ik een beetje privé training, ik boek veel vooruitgang en dat vinden de coaches ook. Ik heb erg veel geluk dat ik training krijg van een prof die zelf 10 jaar mee heeft gedraaid op het hoogste niveau en zeer succesvol was.
Het Football team is als broeders voor elkaar en hier werd ik vanaf het eerste moment in opgenomen. De coach had mij voorgesteld aan het team. De eerste schooldag heb ik wel 20 keer de vraag gekregen of ik de weg konden vinden en of ik hulp nodig had (door de spelers).
De eerste twee wedstrijden kon ik nog niet deelnemen omdat ik eerst door een fysieke test moest die 2 weken duurde. Hiervoor ben ik geslaagd en 2 September had ik mijn eerste wedstrijd met de Varsity en die hebben we gewonnen met 34-14.
School is nu anderhalve week bezig en ik heb al zo veel nieuwe mensen leren kennen dat ik de namen van de helft al niet meer weet. Mijn eerste schooldag moest ik me natuurlijk voorstellen in iedere klas. De mensen vinden mijn accent erg leuk. Ik heb erg leuke lessen uitgekozen, ik heb A en B dagen. Op mijn A dagen heb ik US History, Mathematics, Weightlifting and Sociology. Op mijn B dagen heb ik English, Furniture Design, Cooking Class and Physics.
Voor US history moet ik best wel wat leren omdat ik de gehele geschiedenis van de USA niet ken. Voor Mathematics en Physics hoef ik helemaal niks te doen omdat ik het allemaal thuis al gehad heb. Furn design is precies zoals je het vertaalt, je maak meubels. Daarnaast is cooking class ook wel super leuk. Weightlifting is de class die het gehele Football team heeft.
Homecoming is een van de grote dingen die besproken worden op school. Parker en Hayden(vrienden uit het Football team) vonden dat het toch wel tijd werd om iemand te gaan vragen voor Homecoming want veel meisjes waren al bezet. Homecoming is een van de gala’s van school. Dus na de tweede Football training heb ik een meisje gevraagd of ze met me naar Homecoming wilde komen. Ze zei ja, dus nu begint het werk eigenlijk pas want ik heb nog geen flauw idee wat ik van het gala moet verwachten en hoe iedereen er heen gaat.
Vrijdag 2 September had ik mijn eerste Football wedstrijd zoals ik eerder al verteld heb. Aan de schouderpads en helm moet ik wel wennen. Vooral de eerste dagen had ik ontzettende spierpijn aan mijn schouders van het tackelen, getackeld worden en het gewicht van de schouderpads. Het gaat er wel erg ruig aan toe. Tijdens de wedstrijd had een van onze jongens zijn been gebroken en de blauwe plekken bij iedereen waren wel te zien. Maar zoals coach zegt: you will become stronger from them. Oftewel opstaan en doorgaan.
Iedere zondag moet ik de realiteit toch onder ogen zien en 3 uur naar de kerk gaan. De kerk is heel anders dan dat ik gewend ben. Je heb 1 uur waarin je echt in de kerk zit. Voor de rest zit je in klaslokalen en krijg je les uit de profeet. Het is mijn eigen keuze om hieraan deel te nemen en dit doe ik voor 2 redenen. De eerste is dat ik respectvol wil zijn naar mijn familie en de tweede is dat ik de Amerikaanse cultuur wil leren kennen en de kerk speelt daar een grote rol in.
Morgen(Maandag 5 september) is labor day, dan komt heel de familie bij elkaar. Helaas moet ik het grote ontbijt missen omdat mijn Football training voor deze keer om 7.30 in de ochtend is. Maar daarna komt de gehele familie samen en hebben we samen avondeten en met de gehele familie bedoel ik rond de 45 mensen.



  • 05 September 2016 - 08:46

    Rob:

    Hoi Luc, Tja sporten via highschool is niet niks daar in America. Je kunt het ook niet doen, maar dan wordt je net als de andere helft van de schoolgaande jeugd moddervet.
    Maar dus niet alleen hard trainen maar ook veel leuke dingen die je daardoor meemaakt en vrienden die je daardoor maakt. Veel nieuwe ervaringen zowel op school als in de familiesfeer, dus mooi dat de tijd voorbij vliegt. Geniet er van.

  • 05 September 2016 - 11:04

    Evie:

    Hee uk,
    Klinkt ontzettend goed dit! Goed dat die coach een beetje streng voor je is, dat is wel weer iets anders dan bankzitten bij hockey haha. Veel plezier vandaag met labour day en laten we snel weer even skypen.
    Liefs

  • 05 September 2016 - 13:29

    Monique Hamar:

    Ha Luc,

    Het klinkt allemaal heel erg goed en wat fijn dat je bij zulke lieve mensen terecht gekomen bent. En ik vind het super dat je uit respect voor die mensen naar de kerk gaat en volgens mij leer je hier heel veel van. Ik zou zeggen geniet vooral en lekker sporten. Volgens mij kom je als bodybuilder weer terug als ik het zo lees, hahaaa! En ik blijf je verhalen lezen, vind het erg leuk het te volgen. Groetjes, Monique

  • 06 September 2016 - 08:32

    Mirjam:

    Ha Bikkel, je verhaal is 'jaloersmakend'. Het is al top! om te lezen, laat staan om allemaal mee te maken. Enjoy every moment!
    Big hug, Mirjam

  • 08 September 2016 - 19:48

    Maud Adams:

    Super leuk verslag, had ik je al gemaild, maar niet verliefd worden
    op zo'n mormoonmeisje, dan ben je veroordeeld tot een nageslacht van?????
    Liefs, Maud

  • 09 September 2016 - 21:55

    Roland:

    Ik kan maar één ding zeggen: ik ben stikjaloers op je Luc. My god, you are a blessed man (met dank aan je ouders!). OK even op je tanden bijten met 3 uur kerk en bijbelstudie (ik noem hun boek ook maar even bijbel), maar ook daar word je niet slechter van en je doet het om prima redenen. Maar niet overdrijven hoor. Ik wil spieren zien als je terug komt en geen boekenwurm ;-). Ik verheug me al weer op je eerste logeerpartij. Je kunt dan koken, meubels repareren, ons een overzicht geven van de historie van de VS en ook eens op nivo een boom opzetten over American politics. Ik ben trouwens benieuwd wat je gaat meekrijgen van de verkiezingen. Wel leuk om dat ook eens mee te maken. Nogmaals, als echte Amerika-fan, ik ben heel erg jaloers op je!! Geniet er van. Howdy, Roland

  • 09 September 2016 - 21:58

    Roland:

    PS. ik (en ik spreek voor velen denk ik) ben ook heel benieuwd naar wat foto's

  • 16 September 2016 - 08:51

    Jan:

    Ha Luc, ome heeft mij je blog doorgegeven.
    Ik ben natuurlijk heel erg nieuwsgierig naar je verhalen, dus meteen gaan lezen.
    Fijn dat het goed met je gaat, maak je wel foto's van voor en na die 15 uur sport per week. Je bent straks onherkenbaar en vreselijk aantrekkelijk natuurlijk:) geniet ervan groeten Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luc

Hallo allemaal, mijn naam is Luc Roebroek en ik ben 17 jaar oud. Ik vertrek 10 aug voor 11 maanden naar Salt Lake City, Utah.

Actief sinds 02 Aug. 2016
Verslag gelezen: 618
Totaal aantal bezoekers 20026

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2016 - 02 Juni 2017

Mijn jaar Amerika

Landen bezocht: